onsdag 13. august 2008

Hovedarenaen er klar - ACR



Presentasjon

Motoranlegget som kostet 62 millioner kroner å bygge er riksanlegg for motorsykkelsporten (Road-Racing) i Norge, men kan med fordel også brukes til bilsport, og nå også TRÅSYKKEL. Banen betegnes som den mest moderne i Nord-Europa og omtales internasjonalt som en etterlengtet nyskapning.I Europa må man helt til Køln (Nürburgring) for å finne noe bedre. Spesielt gjelder dette vår baneprofil og asfaltkvalitet, i tillegg til at banen er bygd etter nåtidens meget strenge krav til sikkerhet.
Teknisk info:

Motorbanen

Banelengde: 3.753 m
Banebredde: 11 - 13 m
Lengste rettstrekning: 493 m
Pitlane lengde: 725 m
Nivådifferanse: 31 m, fall 8.6%
Høyde over havet: 200 m
Asfalterte arealer: 48.400 m2
Speaker / Tidtaking
Depotområde totalt: 30.000 m2

4 kommentarer:

Anonym sa...

Banen er helt rå å sykle på. 1. prøvetur var mandag 11. august.

Anonym sa...

Er det tenkt at det skal sykles her med både terreng og landeveg?

Frode sa...

Offroad skal selvsagt ikke sykles på banen, men kan bli i området. Ikke avklart enda. Hvis ikke blir det trolig med utgangspunkt fra brannstasjonen i byen. Tempo, lagtempo(fredag) fellesstart bane(lørdag) offroad(lørdag etter racer). Premieutdeling og bankett på byens storstue lørdag kveld.
Vi oppdaterer etterhvert disse sidene så følg med!

Liv sa...

Hei og takk for sist, veldig hyggelig å være med i teamet her i ABØ og vi gleder oss til å komme til Mo i Rana neste år.

Hvis noen ønsker felles transport fra Oslo S med tog, er det fint om dere sender meg en mail - lv@alarmbrann.no - jeg sjekker grupperabatter og sykkeltransport.

Hilsen fra Liv i Alarmsentral Brann Øst AS